جمشید بایرامی :زن اقوام ایرانی نماد اقتدار و مهر خانواده است

نماینده هیئت داوران جشنواره بانوی ایران‌زمین، زنِ اقوام ایرانی را نماد اقتدار و مهر خانواده نامید و گفت: جایگاه زن ایرانی بسیار عالی و قابل احترام است و امیدوارم پوشش و گویش آنها زنده بماند و حفظ شود.

به گزارش روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جمشید بایرامی به نمایندگی از هیئت داوران جشنواره بانوی ایران‌زمین، با اشاره به اسامی هیئت داوران، با بیان این مطلب که عکاسان با دوربین خود پیمان بسته‌اند که صادقانه و زیبا ببینید، اظهار داشت: عکاسی شیوه‌ای برای دعوت مردم به صلح و دوستی است و عکاسان جزو معدود مردمی هستند که می‌بینند.

جمشید بایرامی عکس را کتابی گویا عنوان کرد و افزود: عکس با زبان بی‌زبانی با تمام اقشار جامعه ارتباط برقرار می‌کند و هریک از مخاطبین با جهان‌بینی خود آن را مشاهده و تحلیل می‌کنند.

وی “نور” را لازمه‌ی عکاسی دانست و ادامه داد: عکاسان حلقه‌ی اتصال خالق هستی و مردم هستند و از این نظر جایگاه مهمی دارند.

بایرامی، زن اقوام ایرانی را نماد اقتدار و مهر خانواده معرفی کرد و گفت: جایگاه زن ایرانی بسیار عالی و قابل احترام است و امیدوارم پوشش و گویش آنها زنده بماند و حفظ شود.

وی در ادامه زیبایی را ستود و تاکید کرد: همیشه چشمان خود را به دیدن زیبایی عادت بدهید.

سعید رضا دوست گفت: باید به اصطلاحی در زبان فارسی اشاره کنم که دو واژه به چشم خوردن و نگاه افکندن را به کار می بریم. هنگامی که ما نگاه می افکنیم اتفاقی ارادی در حال رخ دادن است. که ما شاهد این تفکیک در زبان های دیگر نیز هستیم.

وی بیان داشت: ما چند تصویر خاص را در ذهن خود داریم و آن زمانی است که یک نفر نگاه خود را بر آن افکنده و آن را ثبت کرده و آن لحظه گذری را به یک امر جاودان گره زده است.

وی با بیان این که امروز با دوربین عکاسی می توان به باور کهنی که نور از چشمان ما متساطع می شود افزود: امروز به وسیله دوربین می توانیم قابی را رقم بزنیم که دیده می شود که می توان آن را به ذهن دیگران گره بزنیم.

وی افزود: عکاسان زمانی که نور چشم خود را از دریچه لنز دوربین می افکنند و رویدادی را رقم می زنند و در این رویداد تصاویری را دیدم که کیفیت بالایی داشت که باید از سازمان و مخصوصا اداره امور زنان تشکر کرد.

رضا دوست افزود: با نگاه افکندن عکاسان به زنان ایرانی امروز بازتابی داریم که از باب قومیت، زبان در یک ملیت شریک هستند و بازخوانی در بخش هویت داریم که از دریچه این تصاویر می توانیم هویت ایرانی را مشاهده کنیم

مریم زندی، نرگس آبیار، نیکی کریمی، حسین تهوری و جمشید بایرامی اعضای هیئت داوران جشنواره عکس بانوی اقوام ایرانی ‌هستند.

گفتنی است به همت اداره امور زنان کیش آیین اختتامیه جشنواره بانوی ایران‌زمین و تکریم روز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، معاونان و مدیران سازمان، کادر درمان و عکاسان در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *