فراخوان هفتمین جشنواره‌ی عکس نورنگار

شورای سیاست‌گذاری جشنواره عکس نورنگار، بدین‌وسیله برگزاری هفتمین دوره‌ی جشنواره را اعلام می‌کند.

جشنواره عکس نورنگار دارای دو بخش، اصلی و جنبی است:
بخش اصلی: موضوع بخش اصلی، امید به زندگی است. ( هرآنچه بتواند امید به زندگی را در بین آحاد جامعه درقاب تصویر نمایش دهد.) در این بخش حداکثر ۸ تک عکس یا یک مجموعه عکس ( ۳ تا ۱۰ عکس) پذیرفته می شود. هر عکس بایستی دارای عنوان و درج زمان و مکان عکسبرداری باشد. مجموعه های عکس باید به همراه استیتمنت باشند و مجموعه های بدون استیتمنت پذیرفته نخواهند شد. استیتمنت ها را می توانید در بخش توضیحات درج نمایید.

بخش جنبی: موضوع این بخش عکاسی خلاقانه (نگاه خلاقانه از دریچه دوربین عکاسی به محیط اطراف خود) بوده و بصورت تک عکس(حداکثر ۸ قطعه عکس) پذیرفته می شود.

جوایز:
سه نفر در بخش اصلی :

نفر اول : ۱۸ میلیون تومان

نفر دوم : ۱۵ میلیون تومان

نفر سوم : ۱۲ میلیون تومان

مجموعه عکس برگزیده : ۵ میلیون تومان

سه نفر در بخش جنبی :

نفر اول : ۱۵ میلیون تومان

نفر دوم : ۱۲ میلیون تومان

نفر سوم : ۷ میلیون تومان

هیات داوران:


مجید سعیدی
در سال ۱۳۶۹ (۱۹۹۰ میلادی)، اولین فعالیت جدی عکاسی خبری مجید سعیدی در جریان جنگ خلیج فارس در مرز ایران و عراق آغاز گردید.

در سال ۱۳۷۲ (۱۹۹۳ میلادی) همکاری خود را با روزنامه ایرانی ابرار شروع نموده و متعاقباً با روزنامه‌های اخبار، صبح امروز، انتخاب، مشارکت، ایران و جام جم ادامه داد و عکاسان زیادی را پرورش داد. در سال ۱۳۸۲ (۲۰۰۲ میلادی)، همکاری خود را با مؤسسه گتی ایمیجز آمریکا آغاز نمود و در حال حاضر به عنوان عکاس مستقل در منطقه خاورمیانه مشغول بکار است.

وی دارای نشان درجه یک هنری کشور ایران است.

او هفت بار عنوان بهترین عکاس خبری ایران را از فستیوال مطبوعات ایران به دست آورده او همچنین به عنوان نماینده سازمان یونیسف و بنیاد وردپرس فتو مسئولیت انتخاب و معرفی هنرمندان در خاورمیانه را عهده دارد.

آثار او در روزنامه‌ها و مجلات معتبر بین‌المللی همچون تایمز لندن، اشپیگل، لایف، نیویورک تایمز، واشینگتن پست، واشینگتن تایمز، مجله تایم و پاری مچ به چاپ رسیده‌ است.

تمرکز اصلی او بر روی موضوعات اجتماعی و انسانی با تکیه بر مسئله حقوق بشر و عدالت اجتماعی خصوصاً در منطقه خاورمیانه است.

ساتیار امامی
ساتیار امامی زادهٔ ۱۳۵۴عکاس خبری و مستندساز ایرانی است. او عکاس هفته نامه تماشاگران، عکاس روزنامه انتخاب، دبیر گروه عکس ضمیمه ایرانشهر روزنامه همشهری، عکاس خبرگزاری فارس، دبیر گروه عکس روزنامه کارگزاران، دبیر گروه عکس روزنامه جام جم و موسس آژانس عکس جام جم، دبیر گروه عکس مجله نسیم، دبیر گروه عکس مجله سینمایی ۲۴ همشهری، دبیر گروه عکس مجله دیپلماتیک همشهری، دبیر عکس آشپزی مثبت همشهری، عکاس گروه مجلات همشهری و بر خی از مجلات خبری و غیرخبری ایران، دبیر گروه عکس روزنامه همشهری و آژانس عکس همشهری

او همچنین برای فیلم‌های سینمایی هم به عنوان عکاس سینما فعالیت کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عکاس فیلمهای سینمایی: رسم عاشق کشی به کارگردانی خسرو معصومی، فیلم سینمایی چشم به کارگردانی جمیل رستمی، فیلم سینمایی به هدف شلیک کن به کارگردانی محمد کتیرایی، فیلم سینمایی بغض به کارگردانی رضا درمیشیان، فیلم سینمایی چه خوبه برگشتی به کارگردانی داریوش مهرجویی، فیلم سینمایی مادر قلب اتمی به کارگردانی علی احمد زاده، فیلم سینمایی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت به کارگردانی وحید جلیلوند

امامی عضو انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران و انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران است.

او دبیری گروه عکس روزنامه همشهری و نیز مدیریت آژانس عکس همشهری را هم در کارنامه خود ثبت کرده است.


فاطمه بهبودی
فاطمه بهبودی زاده‌ی ۲۵ آبان ۱۳۶۴، تهران عکاس خبری و مستند اجتماعی ایرانی است . او اولین زن ایرانی برنده جایزه جهانی ورلدپرس فوتو در سال ۲۰۱۵ است. او که فارغ التحصیل رشته عکاسی از مرکز هنر جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران است از سال ۱۳۸۶ فعالیت حرفه‌ای خود را با خبرگزاری ایکنا و پانا آغاز کرد و سپس عکاسی خبری را در خبرگزاری‌های ایرنا، فارس‌، مهر و… همچنین روزنامه‌های جام‌جم و دنیای اقتصاد ادامه داد.

با وجود سال‌ها فعالیت عکاسی خبری، بهبودی بیشتر با مجموعه عکس مستند «مادران انتظار» شناخته می‌شود. بهبودی اولین زن ایرانی برنده‌ی جایزه جهانی ورلدپرس فوتو برای مجموعه‌ی «مادران انتظار» است. این مجموعه داستان زندگی مادران شهدای مفقودالاثر ایرانی است که پسران خود را در جنگ ایران و عراق از دست داده‌اند و بیش از ۳۰ سال است که چشم انتظار خبری از پیکر فرزند خود هستند. این مجموعه عکس در سال ۲۰۱۵ برنده‌ی جایزه ورلدپرس فوتو شد و در سال ۲۰۱۴ جایزه‌ی عکاسی پوی آمریکا را به خود اختصاص داد. همچنین در سال ۲۰۱۷ نشریه‌ی تایم عکس‌های او را در مجموعه‌ی «۳۴ صدا از اطراف جهان» به نمایش گذاشت. در سال ۲۰۱۹ پروژه ” جنگ هنوز زنده است . نامزد اصلی گرنت۲۵۰۰۰ دلاری امریکا شد . در سال ۲۰۲۰ او موفق به دریافت اسکالرشیب در مدرسه مدیا و ژورنالیسم دانمارک شد .

دبیر جشنواره : مسعود افشانی
تحصیلات : لیسانس مترجمی زبان / مهندسی الکترونیک

سمت : معاونت فنی و آموزشی مجموعه نورنگار و مدیر آموزشی آکادمی نورنگار

ترجمه بیش از ۲۰ جلد کتاب راهنمای دوربین های دیجیتال به فارسی

تدریس در بیش از ۱۵ همایش و سمینار جهت علاقمندان و اساتید عکاسی در سراسر کشور

مدرس مدعو در دانشکده خبر و دانشگاه هنر و علمی کاربردی و آموزشگاه های خصوصی.

تدریس در کارگاه های آموزشی نورنگار

مسئول بخش آموزش وب سایت نورنگار www.noornegar.com

نویسنده مقالات آموزشی در نشریات تخصصی عکاسی

دبیر اجرایی : سید بهمن فاطمی
مدیر آکادمی نورنگار
مدرس رشد مهارت های فردی و موفقیت
مدرس اسلاید سازی حرفه ای
نویسنده کتاب های هدف گذاری، سیر تا پیاز و چالش های برنامه ریزی و راه حل چالش ها
نویسنده بیش از ۳۰ مقاله در زمینه رشد فردی و موفقیت
برگزار کننده بیش از ۱۰۰ وبینار و سمینار در زمینه رشد فردی و موفقیت.

شورای سیاست‌گذاری :

صادق میری‌ زاده شده به سال ۱۳۳۳ تهران است.

وی پس از اتمام تحصیلات دبیرستانی در ایران در سال ۱۳۵۵ برای تحصیل به سوئد رفت و به دلیل علاقه زیاد به عکاسی در این رشته به تحصیل مشغول شد و در ‌‌نهایت مدرک عکاسی حرفه‌ای خود را از مدرسه هنر استکهلم دریافت کرد.

او اکنون مدت ۴۷ سال است که ضمن پرداختن به سوژه‌های متنوع و متعدد در عکاسی بیشتر طبیعت و مردم را موضوع عکس‌های خود قرارداده است.
میری نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی متعددی در ایران، اروپا و ژاپن برگزار کرده است.


افشین بختیار
متولد ٧ فروردین ١٣٢٩ تهران

افشین بختیار فارغ التحصیل رشته برق صنعتی از دانشگاه علم و صنعت است.
ایشان که دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معادل دکترى می‌باشد، حدود ۵٠ سال است که به کار عکاسی از موضوعات طبیعت، معماری، مردمی، صنعتی وهوایی از ایران و میراث فرهنگی و آثار باستانی مشغول است.
از ایشان بیش از ٨٠ جلد کتاب نفیس ایران‌شناسی چاپ شده‌است.
از سالِ ٨٩ عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت ایران است .
وی بطور عمده در زمینه طبیعت معمارى و زندگی اجتماعی به ویژه در ایران عکاسی می‌کند. او هم‌چنین به عکاسی صنعتی نیز می‌پردازد.
وی هم‌چنین در بخش‌هایی از مستند ایران به عنوان عکاس هوایى فعالیت داشت.
تالیف بیش از ٨٠ جلد کتاب با موضوع معرفی ایران


داریوش محمدخانی
تحصیلات : کارشناس ارشد عکاسی از دانشگاه هنر ، دانشکده هنرهای تجسمی
سوابق : فعالیت های آموزشی و تدریس از سال ۱۳۷۶ تا کنون
تهیه و تنظیم ۳۳ مورد مقالات علمی و پژوهش های مرتبط با عکاسی و شرکت در سخنرانی و ارائه آنها
انتشار ۶ جلد کتاب با موضوعات عکاسی و نورپردازی
برگزاری ۱۴ نمایشگاه انفرادی از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۸۹
برگزاری ۴۸ نمایشگاه جمعی در داخل و خارج بصورت سراسری و بین المللی از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۸۸
دریافت کننده ۱۸ جایزه بین المللی ، سراسری و دانشگاهی از سال ۱۳۷۳ تا سال ۱۳۸۳
حضور به عنوان داور در ۹ جشنواره تخصصی و سراسری عکاسی
برگزاری کلاس های عکاسی رایگان برای کودکان و معلولان ذهنی و کارگاه های عکاسی در فرانسه و تونس
همکاری با ۵۰ ارگان و نهاد دولتی و کشوری در زمینه های مختلف هنری

محمد فروغی متولد هشتم اردیبهشت ۱۳۴۹ در روستای ویست از توابع شهرستان خوانسار استان اصفهان

مدیرعامل و بنیانگذار مجموعه نورنگار

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در خانواده پر جمعیت و کشاورز در همان روستا با شرایط سخت به پایان رسانده و برای ادامه تحصیل دوران دبیرستان به شهر گلپایگان رفته و این دوران با اجاره اتاقی و بدترین شرایط و امکانات مالی ادامه داده .

عدم داشتن شرایط مالی مجبور بوده با کارکردن در ساختمان های درحال ساخت بعنوان کارگر و یا کشاورزی در تابستان ها برای تامین هزینه تحصیل خود فعالیت کند.

ایشان پس از سربازی با فعالیت در ارگانها و ادارات به مدت ۱۳ سال فعالیت نموده تا در سال ۱۳۸۱ شرکت خود را بنام نورنگار تاسیس نموده است.

گاه‌شمار جشنواره:
آغاز ارسال آثار : پنجشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰
پایان مهلت ارسال آثار: ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۰
داوری آثار: آذر ماه ۱۴۰۰
آیین اهدای جوایز و نمایش آثار برگزیده : آذرماه ۱۴۰۰

مقررات:
شرکت در این جشنواره برای همگان آزاد و رایگان است و محدودیت سنی ندارد.
محدوده جغرافیایی عکس ها کشور ایران و ملیت عکاس بدون محدودیت می باشد.
ارسال عکس های گرفته شده با گوشی موبایل بلامانع است. حداقل رزولوشن عکس‌های موبایلی باید از ۸ مگاپیکسل کمتر نباشد.
هر عکاس می‌تواند در بخش اصلی حداکثر۸ تک عکس یا مجموعه عکس ( ۳ تا ۱۰ عکس) و در بخش جنبی نیز ۸ تک عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. مجموعه های عکس باید به همراه استیتمنت باشند و مجموعه های بدون استیتمنت پذیرفته نخواهند شد. استیتمنت ها را می توانید در بخش توضیحات درج نمایید.
دریافت آثار تنها از طریق سایت جشنواره به نشانی noornegar.com/festival امکان‌پذیر است و برای ارسال آثار باید در سایت جشنواره‌ی عکس نورنگار ثبت نام و طبق دستور کار درج شده در سایت عمل کنید.
دبیرخانه‌ی جشنواره ی عکس نورنگار از پذیرش آثار بر روی دیسک یا به هر صورتی غیر از بارگذاری در سایت جشنواره، معذور است .
عکس‌ها می بایست با فرمت jpeg در اندازه‌ی، ضلع کوچک حداقل ۲۴۵۰ پیکسل و حداکثر حجم فایل ۱۰ مگابایت، بر روی سایت جشنواره بارگذاری شوند.
ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند. پذیرش عکس‌های فتومونتاژ، کولاژ، و HDR فقط در بخش جنبی بلامانع بوده و ارسال عکس های اصلی نیز الزامی است.
عکس‌های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرنشانه‌ی تصویری باشند.
در صورتی که کیفیت آثار ارسالی برای چاپ در کتاب و نمایشگاه مناسب نباشد، اصل فایل با کیفیت بالاتر درخواست خواهد شد. در صورت عدم ارائه‌ فایل اصلی، عکس از جشنواره حذف می‌شود.
‌عکس‌ها باید دارای عنوان بوده و اطلاعات مربوط به مکان و زمان عکسبردار ی در هنگام بارگذاری در سایت جشنواره در قسمت توضیحات درج شوند.
از نظر دبیرخانه ی جشنواره ی عکس نورنگار، ارسال کننده‌ی عکس مالک اثر شناخته می‌شود. هرگونه مسئولیت ناشی از آن و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده‌ی اثر خواهد بود.
دبیرخانه ی جشنواره ی عکس نورنگار حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، بروشور، انتشارات، شبکه های مجازی (اینستاگرام و…) و موارد تبلیغاتی مربوط به جشنواره، با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد.
ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده با برگزارکنندگان هفتمین دوره ی جشنواره عکس نورنگار است.

لینک ثبت نام

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *