پابلو خنوبس” Pablo Genovés”خالق عکس های آخر الزمانی

وقتی عکس هایش را دیدم، متوجه شدم باید بر روی بسیاری از عکس هایش بیشتر مکث کنم و با دقت بیشتری ببینم.از سن و سالش مشخص است که از دوران آنالوگ و چاپ های دستی، گذر کرده و علاقمند به تاریخ وآثار فرهنگی است. کارهای سیاه و سپید و برخی با کادرهایی متفاوت وارایه هایی متفاوت او را متمایز تر کرده است.

پابلو خنوبس” Pablo Genovés”

 

پابلو خنوبس ، عکاس اسپانایی متولد و مادرید در سال ۱۹۵۹ می باشد . او را می توان در زمره ی هنرمندان وعکاسان فاین آرت هم به شمار آورد. اوبه خوبی از تکنیک های عکاسی- دیجیتال استفاده می کند. در آغاز کارش به طور مستقیم بر روی عکس ها نقاشی می کرد و رنگهایی را به ان ها می افزود.بعدها اثار خود را خود را به مجموعه های سیاه و سفید تغییر داد. درآثاراو بررسی مفاهیم حافظه ، گذشته و واقعیت دیده میشود . ، ترکیب عکاسی و نقاشی ،تصاویر او را دراماتیک میکند و عکس های دراماتیکش ، عمدتا سیاه و سفیداست تصاویرآخرالزمانی و حتی طبیعی را نشان میدهد. عکس های او در بردارنده ی فضاهای بسیار و شامل تزئینات داخلی اروپایی و فضاهای کلاسیک اروپا یی از جمله کتابخانه ها ، سالن های اجرا و کلیساها میباشد که با استفاده از فتوشاپ صحنه هایی از بلایای طبیعی مثل سیل های عظیم و طوفان و …نشان می دهد. این هنرمند به عکاسان ریچارد آودون ، دایان آربوس علاقمند است.

 

پرتره پابلو خنوبس” Pablo Genovés”

پابلو خنوبس” Pablo Genovés”

 

او جایی میگوید :
. “من به طور همزمان با بسیاری از تصاویر بازی می کنم و به آنها اجازه می دهم که با هم ترکیب شوند و در هم امیخته شوند و این درحالی است که ان ها که انگار خودشان هستند
پابلودر نیویورک (لیگ هنرجویان هنر) آموزش دید. او که از اوایل دهه ۹۰ در برلین مستقر شده است ، یکی از هنرمندان اسپانیایی است که امکانات رسمی و گفتمانی ارائه شده توسط رسانه های دیجیتال را با بیشترین گفتمان های جدید بین نقاشی و عکاسی ایجاد می کند. او در نمایشگاه های فردی و گروهی زیادی در گالری ها و مراکز هنری سراسر جهان شرکت کرده است و به عنوان یکی از عکاسان معاصر اسپانیا مطرح است.

پابلو خنوبس” Pablo Genovés”

 

همانطور که گفته شد او در عکسهای دراماتیک خود که عمدتا سیاه و سفید هم می باشد . نوعی فضاهایی آخرالزمانی ، فرهنگی و طبیعی را با هم ترکیب و ارایه می کند. او تصاویر قدیمی از فضاهای تزئینی و کلاسیک اروپایی – کتابخانه ها ، سالن های اجرا و کلیساها – پیدا می کند و با استفاده از فتوشاپ و صحنه هایی که شبیه بلایای طبیعی مانند سیل و.. است را نشان می دهد.
عکسهای خنوبس در نمایشگاههای هنری متعددی مانند PhotoEspañaفتواسپانیا ، Estampa ، ARCO و نمایشگاه هنر ابوظبی به نمایش گذاشته شده است. آثار وی بخشی از مجموعه های بزرگ ملی و بین المللی را تشکیل می دهد. که عبارتند از: بنیاد دیافراگم ، بنیاد کوکاکولا ، بانکو اسپیرتو سانتو ، موزه همبستگی سانتیاگو د شیلی ، مجموعه موزه پاسیو هرریانو ، CAC مالاگا ، مجموعه رزا اولیوارس و مجموعه عکاسی معاصرلا فابریکا La Fábrica ، مادرید.

پابلو خنوبس” Pablo Genovés”

پابلو خنوبس” Pablo Genovés”

پابلو خنوبس” Pablo Genovés”

 

 

ترجمه مهگان فرهنگ / گیتی تصویر
منبع:

www.pablogenoves.com/en/cv-en/biography/

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *