• صفحه اصلی
  • >
  • خبر
  • >
  • پرتره‌های مهرداد اسکویی از عکاسان ایرانی بر دیوارهای خانه لوسی

پرتره‌های مهرداد اسکویی از عکاسان ایرانی بر دیوارهای خانه لوسی

پرتره‌های مهرداد اسکویی از عکاسان ایرانی در خانه لوسی کاشان روز پنجشنبه ـ هفتم بهمن ماه ـ افتتاح شد.

مهرداد اسکویی ـ هنرمند عکاس و مستندساز ـ تاکنون عکس‌های پرتره‌ بسیاری از چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری را با دوربین خود ثبت کرده و در این مدت برخی از این عکس‌ها را هم به مردم هدیه کرده است.

مجموعه‌ی حاضر از میان عکس‌هایی جمع آوری شده است که خود عکاسان برای نمایش به بنیاد لوسی داده‌اند.

خانه لوسی کاشان، عنوان مجموعه‌ای فرهنگی است در قلب بافت تاریخی کاشان که به نمایش عکس اختصاص داده شده‌ است. این خانه قاجاریِ مرمت شده، که دارای سه حیاط، ۳۰ اتاق و دو بادگیر است و به نمایش آثار عکاسانی می‌پردازد که جایزه عکس لوسی را دریافت کرده‌اند.

جایزه لوسی از سال ۲۰۰۳ تاکنون به صورت سالانه برگزار شده و به تقدیر از عکاسانی از سرتاسر جهان می‌پردازد که عمر خود را صرف عکاسی کرده‌اند. تا به امروز حدود ۱۵۰ عکاس این جایزه را دریافت کرده‌اند که می‌توان از میان آن‌ها به کارتیه برسون، دیوید بیلی، نَن گلدین، جیمز نچوی، استیو مک‌کوری، مارتین پار، استفن شور و … اشاره کرد.

در خانه لوسی، عکس‌ها برای فروش نیستند. عکس‌ها بدون امضا، ادیشن و ارزش مالی هستند. این نمایش تنها برای معرفی عکاسانی است که از طرف جایزه لوسی تقدیر شده‌اند. همچنین، اتاق‌هایی به عکاسانِ خاصی چون کنرو ایزو، جرج تایس و استیو مک‌کوری اختصاص داده شده است.

علاوه بر این، برای خانه‌ی لوسی کاشان دو فضای نمایشگاهی (یکی فضای بیرون و یکی فضای داخلی) جهتِ برپایی نمایشگاه‌های موقت در نظر شده‌ است. افتتاحِ این گالری‌ها با نمایشِ آثاری از مهرداد اسکویی و ایوان د روزا (عکاسِ ایتالیایی) خواهد بود.

بانی تاسیس این موزه ـ خانه حسین فرمانی بنیان‌گذار جایزه لوسی است که با همراهی و همکاری حسن روشن‌بخت و حسین روشن‌بخت، این کار را انجام رسانیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *