• صفحه اصلی
  • >
  • خبر
  • >
  • اولین دوره استعدادیابی عکاسی «نونگاه» با موضوع خانواده برگزار شد

اولین دوره استعدادیابی عکاسی «نونگاه» با موضوع خانواده برگزار شد

تهران- ایرنا- مسئول باشگاه هنرهای تجسمی حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: اولین دوره استعدادیابی عکاسی «نونگاه» با موضوع خانواده برگزار شد و از بین ۱۰ نفر ۳ نفر شایسته تقدیر شدند که جوایز به منتخبان، روز گذشته در آئین اختتامیه و اهدای جوایز اولین دوره استعدادیابی این رویداد هدا شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، فاطمه عابدی مسئول باشگاه هنرهای تجسمی حوزه هنری کودک و نوجوان و باشگاه عکاسی «نونگاه» توضیحاتی درباره بخش رشد و شکوفایی حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: در این رویداد ۵۳ نفر از سراسر ایران آثار خود را ارسال کردند و از بین آنها ۱۰ نفر از شهرهای مختلف ایران برای تولید مجموعه عکس منتخب شده و تقریباً ۳۰ روز با این نوجوانان با موضوع خانواده، مجموعه عکس به شکل حرفه‌ای تولید کردند. از بین ۱۰ نفر ۳ نفر شایسته تقدیر شدند که جوایز به منتخبان، روز گذشته در آئین اختتامیه و اهدای جوایز اولین دوره استعدادیابی «نونگاه» اهدا شد.

اولین دوره استعدادیابی عکاسی «نونگاه» با موضوع خانواده برگزار شد
  فاطمه عابدی مسئول باشگاه هنرهای تجسمی حوزه هنری کودک و نوجوان

وی درباره اولین دوره استعدادیابی عکاسی «نونگاه» و رده سنی که شرکت‌کنندگان در آن حضور دارند، افزود: بخش رشد و شکوفایی «حوزه هنری کودک و نوجوان» چندین باشگاه هنری دارد که یکی از این باشگاه‌ها تجسمی است و باشگاه تجسمی قرار است در حوزه‌های مختلف نقاشی، عکاسی و گرافیک دیجیتال فعال باشد که در حال حاضر رشته عکاسی با برگزاری اولین دوره استعدادیابی عکاسی «نونگاه» شروع به فعالیت کرده است.

وی گفت: مخاطبان حوزه هنری کودک و نوجوان، نوجوانان رده سنی ۱۳ تا ۱۸ ساله در سراسر کشور هستند و اهمیت این رده سنی، تقویت هنر علاقمندان و همچنین تربیت آنها در هنر مورد علاقه شأن است؛ در واقع نوجوانان در این باشگاه‌ها، در حوزه‌ای که علاقمند هستند، کم کم رشد می‌کنند و استعدادهایشان شناسایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این رویداد این روند به همین شکل ادامه خواهد داشت، گفت: نوجوانان در هر مرحله می‌توانند آثار خود را ارسال کنند و اگر شرایط حضور (پشتکار و رشد در حرفه مورد نظر) داشته باشند، به باشگاه اضافه خواهند شد. هر هفته بچه‌ها با یک موضوع به صورت تک عکس عکاسی می‌کنند و از این طریق با آموزش‌های مجازی آن هنر تقویت می‌شود. مجدداً بچه‌هایی که در زمینه تک عکس قوی‌تر شدند، ارزیابی شده و برای تولید مجموعه عکس انتخاب می‌شوند.

اولین دوره استعدادیابی عکاسی «نونگاه» با موضوع خانواده برگزار شد

عابدی همچنین از آغاز فصل دوم استعدادیابی نونگاه در پاییز خبر داد و افزود: با برگزاری هر فصل رویداد، قرار است به تعداد نوجوانان عضو باشگاه اضافه شود.

وی درباره اینکه رویداد عکاسی «نونگاه» چگونه شکل گرفت، توضیح داد: نونگاه با ایده آرش صحرانورد و فاطمه عابدی (هنرمندان عکاس) شکل گرفت و ادامه آن نیز قرار است با همین روند ادامه پیدا کند. نوجوانان مجدداً آثار تولیدی خود را برای نونگاه بفرستند تا ارزیابی شود و با آن دسته از نوجوانان منتخب، وارد تولید مجموعه عکس خواهیم شد؛ افرادی که ضعیف‌تر هستند نیز با موضوعات هفتگی تک عکس تمرین شود تا آنها نیز حرفه‌ای شوند و در واقع کسی قرار نیست از این برنامه‌ها عقب بماند.

مسئول باشگاه هنرهای تجسمی حوزه هنری کودک و نوجوان و باشگاه عکاسی «نونگاه» در پایان گفت: همچنین ضعیف‌ترها تک عکس تمرین می‌کنند و بچه‌هایی که قوی‌تر هستند، کارشان را مجموعه عکس با استیتمنت و کپشن نویسی ادامه می‌دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *