برندگان جشنواره عکس پرستار و کرونا اعلام شد

اسامی برندگان جشنواره عکس پرستار و کرونا اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، کوروش نادری، معاون فرهنگی و رفاهی سازمان نظام پرستاری با اعلام این خبر گفت: در جشنواره عکس پرستار و کرونا که از ابتدای آبان آغاز شده بود، ۲۵۳ نفر با ارسال ۶۹۸ عکس شرکت کردند، ۷۶ درصد شرکت کنندگان پرستار، ۱۵ درصد کادر بیمارستانی، چهار درصد عکاس حرفه‌ای و پنج درصد نیز شهروند عکاس بودند.

وی افزود: پس از اتمام مهلت شرکت در این جشنواره در ۱۵ آذر ماه، کار داوری در سه مرحله انجام شد، در مرحله اول، ۱۳۸ عکس به مرحله داوری اولیه رسید و پس از داوری عکس ها در این مرحله ۲۴ عکس به مرحله داوری نهایی راه یافت.

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری گفت: مرحله داوری نهایی نیز با حضور سه داور از بین عکاسان پیشکسوت خبری به عنوان هیئت داوران انجام شد و با امتیازدهی داوران به عکس‌های راه یافته به مرحله نهایی، سرانجام نفرات اول تا سوم این جشنواره مشخص شدند.

وی افزود: بر این اساس مصطفی پیوند با عکس کادر بهداشتی و درمانی در روستا رتبه اول را کسب کرد، داود کهن ترابی با عکس، نماز در بخش کرونا دوم شد و محمد مهدی دورانی با عکس رقص در بیمارستان سوم شد.

 

مصطفی پیوند با عکس کادر بهداشتی و درمانی در روستا رتبه اول

مصطفی پیوند با عکس کادر بهداشتی و درمانی در روستا رتبه اول

 

داود کهن ترابی با عکس، نماز در بخش کرونا رتبه دوم

داود کهن ترابی با عکس، نماز در بخش کرونا رتبه دوم

 

محمد مهدی دورانی با عکس رقص در بیمارستان رتبه سوم

 

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری گفت: جایزه نفر اول این جشنواره یک سکه بهار آزادی، نفر دوم، نیم سکه و نفر سوم ربع سکه بهار آزادی است.

وی ادامه داد: با توجه به کیفیت بالای عکس‌های راه یافته به مرحله نهایی، با رأی هیئت داوران علاوه بر سه نفر برگزیده، از عکاسان پنج عکس دیگر نیز با اهدای لوح یادبود و یک میلیون تومان جایزه تقدیر می شود.

نادری گفت: بر این اساس عکس بستن ماسک پرستار اثر نازیلا قمیان، عکس پرستار و کودک در بیمارستان اثر محمد آهنگر، عکس پذیرایی از پرستار در خانه اثر علی هاشمی، عکس پرستار در ایستگاه پرستاری از منصوره دلغمین و عکس پرستار در بیمارستان اثر فاطمه بهاری نیز شایسته تقدیر شناخته شدند و از آنان تقدیر می شود.

وی افزود: نحوه دریافت جایزه برندگان این جشنواره به ۹ نفر برنده این جشنواره اعلام می شود.

نادری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری با تقدیر از همه پرستاران، کادر بیمارستانی و عکاسانی که در این جشنواره شرکت کردند از همه پرستاران و نیروهای بهداشتی درمانی که به خصوص در دو سال گذشته برای سلامت و نجات بیماران مبتلا به کرونا فداکاری کردند و از جان مایه گذاشتند قدردانی می‌کند.

وی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره بیان تصویری بخشی از زحمات و فعالیت‌‎های پرستارانی است که در دو سال گذشته در سخت‌ترین روزهای مبارزه با کرونا در صحنه این مبارزه ماندند، سختی‌ها، ناملایمات و دوری از خانواده را به جان خریدند و سلامت و جان خود را سپر بلای بیماران کردند. فداکاری‌هایی که با کلام قابل توصیف نیست و شاید بیان تصویری بتواند بخشی از این حقیقت تاریخی را آشکار کند.

معاون سازمان نظام پرستاری افزود: عکس‌های برتر شرکت کنندگان در این جشنواره به زودی در نمایشگاهی مجازی با نام عکاسان به نمایش در می‌آید تا این برهه مهم تاریخی برای همیشه در کتاب تاریخ ایران و نظام سلامت به یادگار بماند و ثبت شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *