• صفحه اصلی
  • >
  • گپ و گفت
  • >
  • عکاسی تئاتر درآمد پایینی دارد و به دلیل عشق به صحنه و تئاتر است که همچنان در این عرصه حضور دارند. 

عکاسی تئاتر درآمد پایینی دارد و به دلیل عشق به صحنه و تئاتر است که همچنان در این عرصه حضور دارند. 

فهیمه علی بیگی عکاس تئاتر از غیرحرفه‌ای بودن برخی گروه‌های نمایشی گلایه کرد:
آن‌ها باعث می‌شوند عکاسان تئاتر علی رغم نقش مهم و پررنگشان، به درستی و در جایگاه مناسب خودشان دیده نشوند
به گزارش پایگاه خبری گیتی تصویر، نمایشگاه گروهی عکس تئاتر «قاب‌های خیال انگیز» حاصل تلاش‌های چندساله ۵ عکاس به نام‌های مسعود عطارهادی، پیام احمدی کاشانی، فرزاد جمشیددانایی، لیلا محرم‌پور و فهیمه علی بیگی در ژانر عکاسی صحنه و در شاخه تئاتر است که از روز شنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه تا روز جمعه، ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در نگارخانه شیخ هادی به نمایش درآمده است از اینرو، به این بهانه، خبرنگار پایگاه خبری گیتی تصویر گفتگوی اختصاصی با یکی از عکاسان شرکت کننده در رویداد؛ فهیمه علی بیگی درباره عکاسی تئاتر انجام داد و او در سخنانی، از غیرحرفه‌ای بودن برخی گروه‌های نمایشی گلایه کرد که باعث می‌شوند عکاسان تئاتر علی رغم نقش مهم و پررنگشان، به درستی و در جایگاه مناسب خودشان دیده نشوند و مورد توجه قرار نگیرند.
فهیمه علی بیگی، از سال ۱۳۹۷ در ژانرهای مختلفی مثل تئاتر، طبیعت و مستند اجتماعی فعالیت دارد و هم اکنون، مسئول کانون عکس تئاتر شهرری است.
همچنین، او در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی شرکت داشته و از اعضای انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران است.
فهیمه علی بیگی انگیزه استمرار حضورش در عرصه عکاسی تئاتر را بدین صورت شرح داد: قبل از اینکه به تئاتر روی بیاورم، در شاخه‌های دیگر عکاسی مثل عکاسی طبیعت و خیابانی فعالیت کرده بودم هرچند از روزی که وارد تئاتر شدم و توانستم لحظه‌ای را ثبت کنم، حس متفاوتی در من ایجاد شد که برای من دوست داشتنی‌تر و لذتبخش‌تر از دیگر سبک‌ها بود و باعث شد به این حوزه بیشتر از دیگر حوزه‌ها بها بدهم.
مسئول کانون عکس تئاتر شهر ری درباره ایده شکل گیری نمایشگاه گروهی عکس تئاتر «قاب‌های خیال انگیز» گفت: این یک تصمیم گروهی بود چون هر پنج نفر از عکاسان فعال تئاتر هستیم و با گروه‌های نمایشی مختلف به عنوان عکاس گروه نمایشی همکاری داریم بنابراین به این جمع‌بندی رسیدیم که اولین نمایشگاه گروهی که برگزار می‌کنیم، به تئاتر اختصاص پیدا کند و عکسهای گرفته شده هر پنج عضو این گروه از نمایش‌های روی صحنه در سالهای اخیر به نمایش گذاشته شود.
او افزود: هر پنج نفر از قبل همدیگر را می‌شناختند و به پیشنهاد پیام احمدی کاشانی تصمیم بر آن شد که یک گروه تشکیل بدهیم و به شکل گروهی کار کنیم بدین شکل که هر یک از اعضا، سمتی دارد و بخشی از وظایف را بر عهده گرفته است؛ به طور مثال: من خودم مسئول امور نمایشگاهی هستم. اینگونه شد که ما با هم و در کنار هم در قالب یک گروه فعالیت می‌کنیم.
عضو هیئت مدیره کانون عکس اندیشه (فرادید) وضعیت معیشتی و گذران زندگی عکاسان تئاتر را اینچنین برشمرد: عکاسی تئاتر درآمد پایینی دارد و اکثر کسانی که در این زمینه فعالیت دارند، به دلیل عشق به صحنه و تئاتر است که همچنان در این عرصه حضور دارند.
عکاس نمایش «اسپانیایی» به کارگردانی شاهین چگینی، راجع به چالش‌های پیش روی عکاسان تئاتر عنوان کرد: متاسفانه، به علت غیرحرفه‌ای بودن برخی گروه‌های نمایشی به عکاسان تئاتر توجه درخور و شایسته‌ای نمی‌شود از اینرو، عکاسان تئاتر به درستی و در جایگاه مناسب خودشان دیده نمی‌شوند در صورتی که نقش مهم و پررنگی در معرفی آثار روی صحنه و شناساندن نمایش‌ها به مخاطب دارند.
فهیمه علی بیگی که پیش از این در دو نمایشگاه گروهی در حوزه عکس تئاتر شرکت کرده است، در سخنان پایانی پیرامون برنامه‌های آتی خودش اظهار کرد: به طور قطع، برپایی این نمایشگاه گروهی پایان راه عکاسی تئاتر برای من نخواهد بود و همچنان به فعالیت در این حوزه ادامه خواهم داد زیرا به دنبال این هستم که به زودی، نخستین نمایشگاه انفرادی عکس تئاتر خودم را برگزار کنم.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که ما دیگر یک گروه هستیم، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های بیشتری تدارک دیده شده است که شامل برپایی رویدادهای مرتبط به رشته عکاسی در دیگر شهرها و حتی خارج از کشور می‌شود که با هم فکری اعضای گروه به سرانجام خواهد رسید.
فرزاد جمشیددانایی/ گیتی تصویر
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *