یادگاری‌های همسایه “جاسم” چاپ می شود؟

جاسم غضبانپور هنرمند عکاس خبر از انتشار کتاب دوجلدی یادگاری‌های همسایه در چندماه آینده داد و گفت: این کتاب شامل عکس‌هایی از دست نوشته‌های سربازان در جنگ تحمیلی که با بی توجهی مسئولان سالها در انتظار چاپ و حمایت بود.

 

مجموعه دوجلدی که دردست دارم مراحل فنی خود را طی می‌کند. این کتاب به نام “یادگاری‌های همسایه” منتشر می‌شود و به دیوارنوشته‌های سربازان ایرانی و عراقی در زمان جنگ ۸ساله ایران وعراق اختصاص یافته است.

غضبانپور افزود: این کتاب دست نوشته‌های سربازانی است که بر روی دیوارهای شهر یادگاری نوشته‌اند.

جاسم غضبانپور متولد ۱۳۴۲خرمشهر است. وی تحصیلات ابتدایی را تا دوره متوسطه در خرمشهر گذرانده است و مدرک کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر دارد.

جاسم غضبانپور که در روستایی در میان خرمشهر و شلمچه به دنیا آمده، عکاسی را آن‌طور که خودش می‌گوید به صورت تجربی و در کارگاهی کوچک در خرمشهر آغاز کرده است. با آغاز جنگ او یکی از عکاسانی شد که بیشترین عکس‌ها را از این دوران به ثبت رسانید.

پایان جنگ آغاز کار او بود تا او با عکاسی از آزادگان که رقم آن به بیش از ۶ هزار فریم می‌رسد، رکوردی در این زمینه برای خود به ثبت برساند. از این عکاس با عنوان “عکاس معماری” نیز یاد می‌شود.

از سال ۶۵ تا امروز به صورت متمرکز و یا جسته‌گریخته عکاسی باغ‌های ایرانی را در کنار کارهای دیگرش پیگیری کرده است و تاکنون کتاب‌های بسیاری را به چاپ رسانده و این روزها منتظر است تا کتاب‌های جدید دیگری را روانه بازار نشر کند.

 

جاسم غضبانپور ۱۳۴۲

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *