• صفحه اصلی
  • >
  • گیتی پسند
  • >
  • چگونه از حسگر دوربین خود محافظت کنیم؟/ خدمات رایگان حسگر دوربین تا ۲۰ فروردین

چگونه از حسگر دوربین خود محافظت کنیم؟/ خدمات رایگان حسگر دوربین تا ۲۰ فروردین

مدیرعامل مجموعه تخصصی فنی و آموزشی «ایده آل» از خدمات رایگان برای سرویس حسگرهای دوربین های عکاسی و فیلمبرداری از ۱۵ اسفند تا ۲۰ فروردین خبر داد و گفت: در ایام نوروز که دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری پای ثابت سفره هفت‌سین ایرانیان است تلاش می کنیم در ثبت عکاسانه لحظات شاد خانواده‌ها سهیم باشیم.

 

عمران قاسمی گفت: به واسطه شاهان قاجار تقریبا همزمان با آغاز اختراع دوربین عکاسی در فرانسه، این فن و هنر وارد ایران شد و همین امر سبب شد که عکس و عکاسی در فرهنگ ایرانیان از دیرباز نقش عمده‌ای داشته باشد، به این نحو که همه افراد رویدادهای مهم زندگی خود را با دوربین عکاسی ثبت می کنند و رجوع به آلبوم خانوادگی یکی از تفریحات جالب در دورهمی‌های خانوادگی است.

 

دوربین پای ثابت سفره های هفت سین

مدیرعامل مجموعه تخصصی ایده آل با اشاره به نزدیک شدن فصل بهار گفت: به قطعیت می توان مدعی شد که دوربین عکاسی پای ثابت سفره هفت‌سین همه ایرانیان است و شما خانواده ای را نمی‌توانید بیابید که در کنار سفره هفت سین خود عکسی به یادگار نداشته باشد، خصوصا که فصل بهار فرصتی فراهم می کند تا افراد به سفر بروند و از شگفتی های طبیعت در خلق رنگ های ناب عکاسی کنند؛ فصل بهار را می توان فصل عکاسان نامگذاری کرد.

سرویس رایگان حسگرهای دوربین عکاسی

قاسمی از خدمات رایگان برای تمیزکردن سنسور دوربین های عکاسی و فیلمبرداری در مجموعه خود خبر داد و گفت: سنسور دوربین به عبارتی مهمترین بخش دوربین است که اگر گرد و غبار وارد دوربین شود از شفافیت عکس ها کم می کند و در زمان استفاده از دیافراگم بسته و عکاسی از آسمان و سطح روشن نقطه‌ها و لکه‌های تیره، جذابیت عکس ها را تحت تاثیر قرار می دهد؛ خصوصا در ایام نوروز که برای عکاسی از طبیعت به سفر می رویم باید حسگر دوربین را تمیز کرد تا سبب هدر رفتن وقت و انرژی خود در زمان عکاسی نشویم.

وی افزود: هرچند برندهای حرفه ای برای دوربین های جدید خود سیستم اتوماتیک تمیز کننده سنسور را طراحی کرده اند اما برخی از ذرات که بر روی سنسور می نشیند به صورت اتوماتیک قابل رفع نیست و می بایست مراحل تمیز کردن حسگر در مراکز تخصصی و به صورت حرفه ای انجام شود، زیرا پاک کردن سنسور دوربین‌های دیجیتال در عین سادگی نیاز به تخصص، دقت و ظرافت دارد و قطعا فراهم شدن چنین امکانی توسط متخصصین کمک حال بسیاری از عکاسان در این زمینه است که وظیفه خود در قبال عکاسان حرفه ای می‌دانیم.

 

 

این مدرس عکاسی، سنسور دوربین را جزو حساس‌ترین و مهمترین قسمتهای دوربین عنوان کرد و گفت: کثیف شدن سنسور به خودی خود بخاطر محل قرارگیری آن در داخل بدنه دوربین چندان قابل مشاهده نیست، اما تاثیر آن به صورت محسوس در عکس‌ها مشهود است. سنسور دوربین در زیر محل لنز قرار گرفته است و وجود گرد و غبار در این فضا سبب نفوذ گرد و خاک به داخل دوربین می شود که معمولا این کثیفی‌ها به صورت لکه‌های محو سیاه در عکس دیده می‌شوند یا در موارد وخیم تر باعث ایجاد خرابی‌هایی مثل از بین رفتن پیکسل‌هایی از سنسور می‌شوند.

چگونه از سنسور دوربین خود مقابل گرد و خاک محافظت کنیم

مدیرعامل مجموعه تخصصی ایده آل درباره حفاظت از سنسور دوربین در محیط های پرخطر گفت: عکاسی در فضاهایی همچون کویر، جنگل و روزهایی که وزش باد وجود دارد باید با حساسیت بیشتر انجام شود چون امکان ورود گرد و غبار زیاد است و باید از لنزهایی با فاصله کانونی مرکب استفاده کرد و تا آنجایی که ممکن است لنز را از روی دوربین باز نکرد ولی اگر مجبور به این کار هستید باید دست خود را بر روی محل اتصال لنز نگه دارید تا از ورود گرد و خاک به داخل دوربین جلوگیری شود و سپس حتما درپوش های لنز و بدنه را بر روی محل اتصال لنز و بدنه قرار دهید.

این مدرس ابزارشناسی دوربین عکاسی اظهار کرد: در این فضاها که به خودی خود باعث نفوذ کثیفی به داخل دوربین می‌شود باید از کاورهای سیلیکونی محافظ استفاده کرد تا از نفوذ گرد و خاک به درون دوربین جلوگیری شود و تا جای ممکن از باز و بسته کردن لوازم جانبی عکاسی مثل باتری گریپ از بدنه دوربین در محیط های آلوده  جدا خودداری کنید و حتما از انواع دمنده‌های هوا و دستمال های جیر استفاده کنید تا آلودگی‌ها را از روی دوربین پاک کنید.

 

قاسمی با اشاره به امکان تمیزکردن سنسور به صورت اتوماتیک گفت: از تمیزکننده اتومکاتیک سنسور استفاده کنید، در دوربین های حرفه ای این کار با ویبره سنسور انجام می شود. به این صورت که هر مرتبه که دوربین عکاسی خود را روشن و خاموش کنید دوربین با لرزشی که در سنسور دوربین ایجاد می‌کند گرد و خاک‌های روی سنسور را پاک می کند.

دانش سال گذشته نیازهای کنونی افراد را پاسخ نمی‌دهد

وی بر ارتقای سطح دانش عکاسان تاکید کرد و گفت: در مجموعه خود با راه اندازی بخش آموزش در تلاشیم با بهرمندی از اساتید صاحب‌نام حوزه عکاسی دانش عکاسان را ارتقاء دهیم و همچنین با انتشار اخبار روز حوزه عکاسی، آخرین فناوری‌ها و نحوه استفاده آنها را در اختیار مخاطبین و علاقه مندان خود قرار می دهیم.

مدیرعامل مجموعه تخصصی ایده آل در پایان افزود: ما معتقدیم ارائه خدمات آموزشی، ضرورت کنونی عکاسان است زیرا سرعت تحولات در حوزه تکنولوژی آنقدر پرشتاب است که حتی نمی توان با دانش سال گذشته نیازهای کنونی افراد را پاسخ داد. به روز نگاه داشتن مخاطبان از مهمترین اهداف ماست که در تلاشیم به صورت رایگان هرگونه سوال و یا مشورتی در مورد کار با انواع دوربین های عکاسی و مشکلات پیش آمده برای کاربران را توسط بخش فنی بررسی کنیم و پاسخ مناسب دهیم و همچنین جزو اولین و معتبرترین مراجع فنی و علمی دوربین های حرفه ای موجود در بازار باشیم.

 

منبع:ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *