• صفحه اصلی
  • >
  • خبر
  • >
  • کلاری: عکس‌های جشنواره تئاتر فجر شبیه به هم بودند

کلاری: عکس‌های جشنواره تئاتر فجر شبیه به هم بودند

محمود کلاری که داوری عکس‌های چهلمین جشنواره تئاتر فجر را بر عهده دارد درباره آثار ارسالی به این دوره می‌گوید: با توجه به کاهش چشم‌گیر نمایش‌هایی که در دوره شیوع کرونا روی صحنه رفته‌اند، در این دوره با مجموعه‌ای از عکس‌ها روبه‌رو بودیم که بسیار به هم شبیه بودند.

به گزارش ایسنا، محمود کلاری ـ داور بخش عکس چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ـ گفت: به عنوان داور، دوره‌های متمادی است که با جشنواره تئاتر فجر همکاری می‌کنم و در دو سال اخیر، به دلیل شیوع بیماری کرونا تغییرات فاحشی در تمام عرصه‌های زندگی ما بوجود آمده است و بی شک تئاتر نیز از این موضوع تاثیر پذیرفته است.

او افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که این بیماری به وجود آورد، تعداد نمایش‌هایی که در یک سال گذشته روی صحنه رفته‌اند، بسیار کم بود و همین موضوع داوری عکس‌های جشنواره را دشوار می‌کرد.

کلاری با بیان اینکه کیفیت عکس‌های شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر فجر خوب بود، گفت: تعداد عکس‌ها به میزانی بود که بشود از میان آنها برگزیدگانی برای راهیابی به نمایشگاه انتخاب کرد، اما نزدیک بودن عکس‌ها از نظر موضوع به هم و شکار صحنه‌های شبیه، داوری را دشوار می‌کرد و هیات انتخاب را وا می‌داشت به تمام جزئیات عکس‌ها بارها توجه کنند تا از میان آنها بهترین گزینه را انتخاب کنند.

این عکاس پیشکسوت ادامه داد: همین موضوع موجب شد تا برخی از عکس‌هایی که به نمایشگاه راه پیدا کردند، از نظر موضوع و شکار لحظه به هم شبیه باشند.

کلاری ادامه داد: یکی از ویژگی بارز این دوره این است که نمایش‌ها با کمترین بودجه روی صحنه رفته‌اند، از این رو برای طراحی صحنه و دکور آنها هزینه کمتری شده است و این موضوع در عکس‌های شرکت‌کننده مشهود است.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود و اخبار آن در سایت fitf.ir در دسترس است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *